Charlotte Trip Clark BSc (chiro), DC

Charlotte besluttede sig tidlig i livet for, at hun ville være kiropraktor. Hun valgte at læse i England, da uddannelsen ikke fandtes i Danmark på dette tidspunkt. Hun blev færdig på Anglo-European College of Chiropractic som kiropraktor i 1996.

Efterfølgende arbejdede hun i Nottingham, hvorefter hun valgte at bosætte sig i St Ives, Cambridgeshire i 2002. Her startede hun St Ives Chiropractic Clinic, som hun drev i 12 år. I efteråret 2013 vendte hun tilbage til Skjern, hvor hun er opvokset.

Igennem årene har hun videreuddannet sig inden for Sacro-Occipital Teknik, som er en blid form for kiropraktik. Hun har fundet i sit daglige virke, at denne teknik er yderst velegnet til at balancere kroppen, så den fungerer optimalt. Uanset om man har smerter eller bare gerne vil holde sin krop i god form, om man er ung eller gammel.

Siden 2000 har Charlotte været avanceret udøver af SOT, hun fortsætter stadig med at tage kurser. Hun har også hjulpet som støttelærer på den grundlæggende del af SOT. Udover SOT har Charlotte også kigget på Kranie-Sakral Teknik (KST) samt diverse andre kurser for at holde sin viden ved lige samt udvide den viden hun allerede har.

Hun behandler patienter med meget forskellige symptombilleder. De sædvanlige kiropraktiske problemstillinger med discus problemer / hold i ryggen men også kronisk træthedssyndrom, irritabelt tarmsyndrom, frossen skulder, kronisk obstruktiv lungesygdom listen er lang og varieret. De har alle sammen en ting fælles – jo bedre ens biomekanik virker jo bedre kan ens krop hele sig selv. Ifølge Charlotte er en kiropraktors fornemste opgave at hjælpe sine patienter til at hele bedre. Det er ikke kiropraktoren der heler patienten, men hun/han hjælper patienten til at fungere bedre rent biomekaniskt, hvilket giver kroppen mere ro til at overkomme de problemer som den står ansigt til ansigt med.